top of page

מעשה בשמיכה לתינוק או תינוקת...

סיפור קצר ואמיתי על שמיכה לתינוק שלא "נסעה" לחופשה איתנו...

שמיכה לתינוק
שמיכה לתינוק מסתבר שהיא יותר משמיכה


חופשה עם הבייבי ממש לא דומה לחופשות הספונטניות הקודמות לה, בהן היינו אורזים מברשת שיניים, מגבת ושני זוגות גרביים בתיק חצי בלוי שהיינו מושכים בחטף מהמדף העליון בארון. אז זו הייתה חופשה ראשונה בתור הורים. צעירים נרגשים ומלווים ברשימות ארוכות של מצרכים ומוצרים שאסור לנו לשכוח.

ובאמת לא שכחנו! כל פרט, כל מוצר וכל "רזרבה למקרה צורך" היו שם איתנו בחופשה, הכל מלבד השמיכי.

שמיכת תינוק קטנה שאמי קנתה לקטנצ'יק עוד לפני הלידה שטיילה לה בצרפת וליוותה אותנו מהחזרה מבית היולדות, טיולי עגלה עד שעות הערב, ביקורים אצל הסבים האהובים ואפילו גם לגן (היה איש קטן מאוד שהתעקש על כך) מי חשב ששמיכה קטנה לתינוק תעורר מהומה כה גדולה! אז כצפוי, החופשה הסתיימה הרבה לפני המועד המתוכנן, כנראה שלאותה 'שמיכי' יכולות עוצמתיות שלא הערכנו בתבונה. (היום ד"א, אנחנו מברכים על סגולותיה)

מורן.


סיפור השמיכי של מורן זה כזה:

יש המכנים את אותם המוצרים "חפצי מעבר"; חפצים אשר מעולים לוויסות, ניחום והענקת תחושת רוגע וביטחון לתינוק בתקופת גדילתו, ומסייעים לו להתמודד עם השינויים. כהורים, אנו נוטים להסתכל על דברים בפרספקטיבה שונה מזו של הילדים שלנו. מוצרים שנתפשים לנו כשגרתיים, פונקציונליים וחסרי עומק, יכולים להתפרש בעיני הקטנטנים שלנו בצורה כל כך שונה! לעיתים ישדרו להם ביטחון, רוגע, עומק ורגשות שונים, וכמובן- הם יכולים

להזכיר להם אותנו, ואת החום ההורי שהם כל כך זקוקים לו. חיצוניים והפנימיים שחווה. חפצי המעבר בד"כ יהיו המוצרים שתינוקכם פיתח אליהם קשר מיוחד ויכולים להיות בובה, חיתול או שמיכה אשר נקשר אליהם באופן טבעי ואישי.

לעיתים כיבוס אותו חפץ מעבר יכול לחבל בקשר המיוחד של התינוק אליו, בשל שינוי הריח והמרקם.

חפצי מעבר הם תקינים ובריאים! הם חשובים לתינוקכם בהתמודדות עם מצבים כמו שינה לבד, מרחק מהבית או מההורים (כמו גן או בייביסיטר) עייפות, מצבי חרדה או געגוע.. ובד"כ הגמילה מהם נעשית בטבעיות ובהדרגה עם גדילתם.

בתחילה, יש להרגילם לחפץ מעבר בזמנים רגועים ושמחים, ולא בעת חרדה או בכי, על מנת שהחפץ יתקשר לאסוציאציות חיוביות בחייו. והמלצה מאיתנו? תנו לתינוקכם לבחור! שוב, הדרך שבה אנו רואים דברים שונה משל התינוקות שלנו.

אחרי סיפור ה'שמיכי' של מורן, חברתי הטובה לחיים, שמיכה לתינוק קיבלה משמעות עמוקה הרבה יותר.

בעבודה של חודשים ארוכים (מאוד) ניסינו להגיע לשמיכת התינוק המושלמת: אחת שתהה בטיחותית, אורגנית ומעוצבת.. אך גם היה לנו חשוב שתהה 'פלפית' ומלאה בשכבות רכות, במרקם מהנה ונעים לתינוק שלכם.. שתוכל לשדר להם רוך ואהבה, בצבעים מתוקים שיתאימו לכל מצב רוח, וכמובן שתהה עמידה ואיכותית כדי ללוות את הקטנטנים שלכם בתקופת הגדלות ולאורך זמן.




שמיכות הטטרה המקסימות שלנו, בעלות 4 שכבות של 100% כותנה אורגנית, באריגה מיוחדת שמאפשרת רכות מקסימלית ובעיצוב יוצא דופן, הן אלו שעמדו בכל אותם התנאים לשמיכת התינוק המושלמת, שהיום היא מוצר חובה בכל בית !






bottom of page