top of page

מדריך לעיצוב חדרי תינוקות בשנת 2024 - איך לעצב חדר תינוקות?

ברוכים הבאים לעידן החדש של חדרי תינוקות - שנת 2024 מביאה איתה טרנדים וחידושים שיהפכו כל חדר תינוק למקום קסום ומעורר השראה. בעידן שבו הבית הופך למרחב משמעותי יותר מתמיד, חשוב ליצור חלל שמשרה שלווה, יצירתיות וחמימות עבור התוספת החדשה למשפחה. באתר 'Doseur and More', החנות הבוטיק האונליין למוצרי תינוקות, תמצאו את כל מה שצריך כדי להפוך את חדר התינוק שלכם למושלם.


תינוקת מחייכת
!תינוקות מחייכים בחדרי תינוקות מעוצבים - זה בדוק

עיצוב מודרני ונקי לחדר תינוקות

בשנת 2024, הטרנד המוביל בעיצוב חדרי תינוקות הוא הלכה למעשה סגנון מודרני ונקי. קווים חלקים וצבעים רכים יוצרים חלל שקט ומרגיע שמושלם לתינוקות. המוצרים ב-'Doseur and More' משלבים את הטרנדים החמים ביותר עם איכות ללא פשרות. תוכלו למצוא מגוון רהיטים בצבעי פסטל שקטים ובעלי עיצוב מינימליסטי שמתמזגים בהרמוניה עם כל סגנון עיצובי.


טכנולוגיה וחדשנות בחדרי תינוקות

מוצרים טכנולוגיים משתלבים היום בכל חלק בחיינו וחדר התינוק אינו יוצא מן הכלל. מעקב אחרי שינה, מצלמות אבטחה חכמות ומנורות לילה מתכווננות הן רק חלק מהמוצרים החכמים שניתן למצוא ב-'Doseur and More'. כל אלה יעזרו לכם לשמור על תחושת בטחון ולהבטיח את הנוחות המרבית לתינוקות.


עיצוב חדר הילדים איך מתחילים?

עיצוב חדר הילדים הוא הרבה מעבר למגמה טרנדית של יופי וסגנון. עיצוב נכון יכול להקל על תקופת ההורות הטרייה בעזרת סידור פונקציונאלי ונכון של ריהוט החדר, נגישות קלה למוצרים בעת החתלה או הנקה, שילוב צבעים המקנה תחושת רוגע, שלווה ונחת, וכמובן חלל מכיל שיתמוך בהתפתחותו הפיזית והנפשית של תינוקך.


אז "חדר תינוקות" איך עושים את זה נכון? ואיך מגיעים בדיוק לתוצאה שאתם רוצים?

ריכזנו עבורך טיפים פרקטיים וקלים שיעזרו לך להשיג את חדר הילדים ה.............:

ראשית, נתחיל מ-מהי התוצאה? כלל מרכזי בעיצוב חללים הוא להבין את התוצאה המוגמרת ועל פיה להתחיל,

כדי להימנע ממצב של ריבוי פריטים מדהימים ביופיים אך ששילובם יחד יוצר כאוס וחוסר הרמוניה. או כמו שוויליאם ארתור ווארד אמר "If you can imagine it, you can create it"


התחילו עם 'לוח השראה' שירכז בו את סגנון העיצוב, הצבעים והפריטים המשלימים שאליהם אתם הכי התחברתם ולפיו תוכלו לעבוד. השראות לעיצוב חדרי ילדים ניתן למצוא היום במגוון רחב של אתרי עיצוב באינטרנט, ספרי עיצוב, באתר "PINTEREST" או אינסטגרם שמכילים רעיונות מקסימים בעזרת חיפוש חופשי.

לא חייב לשרטט, להדפיס, לגזור ולהדביק על קיר שלם (כמו שאנחנו עושים. כן, גם אנחנו משתמשים בלוחות השראה, והרבה!) ניתן גם לאגור מספר תמונות השראה בתיקייה מיועדת במחשב או בנייד. במידה וריכזתם מספר תמונות של חדרי ילדים להשראה, ההמלצה היא לצמצם ל3 תמונות בלבד, כדי למקד את התוצאה המיוחלת (ושוב, להימנע משילוב של המון סגנונות שיצור כאוס).


בלוח ההשראה שלכם רכזו את "פלטת הצבעים" שלכם לחדר הילדים: הצבעים הבסיסיים שעימם תעצבו את החדר- ריהוט, צבע הקיר, שטיחים וכיו"ב... יש לבחור בשילוב צבעים הרמוני ונעים לעין. אנו ממליצים לבחור בצבעי פסטל רכים ואף כמה שיותר קרובים לצבעי הטבע (ירוק בהיר, תכלת, קרם, לבן, אפרסק...) ולהימנע משימוש יתר בגוונים עזים ולא טבעיים, אשר יכולים לגרום לגירוי רב של התינוק ולהפריע למנוחתו.

*תוכלו לשלב צבעים עזים יותר במוצרים משלימים לחדר – ונחזור לכך בהמשך המאמר.

במידה וכבר יש לכם ריהוט מסוים לחדר הילדים, חשוב לא לשכוח מקיומו בעת תכנון ההשראה לחדר.

שלבו אותו בלוח ההשראה ובחנו אילו צבעים ומוצרים נוספים משתלבים עימו בצורה הרמונית. ואם הוא לא מתאים ? תמיד אפשר יהיה לשדרגו עם צבע ומכחול 😊 (ונשאיר זאת למאמר אחר בנושא)

אחרי שלוח ההשראה שלכם מוכן, נתחיל בעבודה!


שלב 1 - עיצוב הקיר לחדרי תינוקות - לא רק לנועזים! עיצוב קיר (או קירות) חדר הילדים יכול להוות הרכיב המרכזי בחדר שיבטא את סגנון העיצוב שבחרתם, וישדרג את החלל בצורה משמעותית! היום ישנן אפשרויות רבות ומדהימות ביופיין לעיצוב קירות חדר הילדים. החל ממדבקות קיר, טפטים מקסימים, ציורי קיר בעבודת יד, צבעי פסטל מקוריים ועוד המון דרכים יצירתיות ומגוונות.

הבחירה המועדפת עלינו? צביעה חלקית של קיר מרכזי אחד בצבע פסטל (עד למחצית או שני שליש מהקיר)

ושילוב קרניז באמצע הקיר, למטרת מחיצה בין הצבע הנבחר לצבע הבסיס של החדר.


חדרי תינוקות
החדר של היילי

שלב 2- ווילונות ושטיחים לחדרי תינוקות:

שלבו שטיח במרקם מעניין, רך ואורגני, בצבע המתאים לגווני הצבעים שבחרתם. בגיל הרך ישנה חשיבות רבה

לגירויים התפתחותיים, בעזרת מרקמים שונים של טקסטיל, צבעים וצורות.

העדיפו וילונות בהירים ולא אטומים, שאינם מחשיכים את חלל החדר. האור הטבעי יעיל להתפתחותו של תינוקכם ולתחושה הכללית בחדר. אם לחלל החדר אין גישה טוב לאור טבעי, בחרו במנורות עם נורות בצבע טבעי (הימנעו מנורות בצבעים לבנים בוהקים שאינם טבעיים לבני האדם). ההמלצה שלנו? בחירה בצבע זהה (או גוונים מאותה המשפחה) לווילון ולשטיח החדר, תקנה תחושת הרמוניה נעימה יותר. וילונות ושטיחים מקנים תחושה חמימה

ועוטפת אשר ידועה בחשיבותה להתפתחות התינוק ותחושת הרוגע והביטחון הדרושים לו.


קיר מעוצב בחדר תינוקות
קיר מעוצב צבע ושילובים

שלב 3- ריהוט החדר לחדרי תינוקות:

את מיטת התינוק רצוי למקם באופן שבו התינוק ייחשף למרחב החדר, ובמקום נגיש ללא חפצים או ריהוט נוסף המעכבים את הגישה אליה, וכמובן- להימנע מתליית אקססוריז כבד כמו כוורות, מדפים, או מראות בקירות לצד או מעל מיטת התינוק ( כמו כן גם מעל לשידת ההחתלה! )

נ.ב - פתרון תליה קל ובטוח מעל לשידת ההחתלה יכול להיות סל התלייה שלנו, פרקטי, יפיפה ויתאם לכל סגנון עיצוב שבחרתם (אבל אנחנו משוחדים).


שלב 4 - שילוב האקססוריז בחדרי תינוקות:

חשוב שהאקססוריז לחדר הילדים יהיה פרקטי ופונקציונלי ולא רק יפה (למזלנו, היום ניתן להשיג כמעט כל פריט שימושי בעיצוב מושך ויפיפה). מקמו סל כביסה ופח קטן לצד שידת ההחתלה לגישה נוחה, ודאגו למקם חיתולים, משחות, מגבונים, מוצצים, ביגוד להחלפה..(וכמובן רעשן או משחק קטן) בהישג יד בעת ההחתלה. תוכלו להשתמש בארגוניות מעוצבות לטובת אחסונם, מדפים או כונניות אחסון.

שלב 5 - מוצרי התפתחות, משחק ונוי:

בגיל הרך תינוקכם זקוק לגירויים שונים לטובת התפתחותו דרך מרקמים, צבעים, משחק ולמידה.

את חלקם ניתן להשיג בעזרת צעצועי התפתחות שונים, בובות במרקמים שונים, רעשנים ועוד..

מוצרי נוי לקישוט ועיטור החדר- גם הם עושים את העבודה! מוסיפים לאווירת החדר, ממלאים את החלל בתחושת חמימות ומשמשים כפריטים ויזואליים מעניינים ומרתקים לעיניי תינוקכם הסקרן אשר עוזרים להתפתחותו.

תוכלו להוסיף מוביילים מיוחדים, שמלבד מעל מיטת התינוק, ניתן גם לקשט עימם חללים אחרים בחדר, דגלונים או פרטי מקרמה לעיטור קירות החדר, תמונות ממוסגרות, מנורות תקרה מעוצבות והמון פרטי נוי אחרים שיוסיפו צבע ועניין לחדר התינוק (כאן ניתן לשלב גם צבעים יותר עזים לעיצוב מעניין ומגוון).



מובייל מדוזות למיטת תינוק
מובייל מדוזות גם להתפתחות וגם לעיצוב

שלב 6 - אל תשכחי את עצמך כהורה!

הורות טרייה מלווה בהמון שינויים, התמודדויות חדשות, תשישות ולעיתים גם לחץ וחרדה.

מלבד להתאים לתינוקך, על חדר התינוק להתאים גם לצרכייך. מקמי כורסא נוחה שתוכלי לנוח בה בזמנך בחדר או בשביל ההנקה או לחלופין כיסא או פוף מעוצב עבורך. והמלצה מקסימה מאיתנו שתעזור לך לשאוב השראה ונחת- בחדר התינוק, הדביקי פתקיות עם משפטי השראה עבורך, או תמונות ממוסגרות עם ציטוטי מוטיבציה שיהוו לך לתזכורות קטנות, שהכל בסדר, את עושה את הכי טוב, האמיני בעצמך ותאהבי את מי שאת ♥



bottom of page